23 Şubat 2011 Çarşamba

İki isimli insanlar

Ben de onlardan biriyim, ama dost ve kardeş ülke Pakistan'da durum biraz farklı.

Burada neredeyse herkesin iki ismi var ama soyadı yok. Nasıl soyadı olmaz diyeceksiniz, yok işte. Bir kısım insanın var bir kısmının yok.
Soyadı ilginç bir kavram burada, soyadı babanın adı. mesela benim babamın adı Ali Veli olsun, benim adım da Abdurrahman, soyadım Ali oluyor, tüm ismim de Abdurrahman Ali.
Bazen babanın soyadını da almak isteyenler oluyor tabi, önemli bir soyadı ise, o zaman o kişinin adı da Abdurrahman Ali Veli oluyor, ama resmi kayıtlarda yine de Abdurrahman Ali yazmak zorunda kalıyorlar.

Peki, hani soyadı yoktu insanların diyeceksiniz, demeyin sakın. Abdurrahman Ali örneğinden yola çıkarak anlatabileceğim şu ki:
Pasaportta isim kısmına Abdurrahman Ali yazıp soyadını boş bırakıyorsunuz, veya soyadına Abdurrahman Ali yazıp ismini boş bırakıyorsunuz. Bazı yerlerde o yüzden -nasıl olduğunu ben de bilemiyorum- isim olarak Abdurrahman Ali soyadı yerine de Veli yazılabiliyor, ve diğer bazı yerlerde de isim olarak Abdurrahman soyadı yerine Ali Veli yazılabiliyor, ve daha kötüsü var.

Abdurrahman ismini Abdur ve Rahman olarak ikiye ayrılması tam bir fevkalbeşerriyet örneği. Adamın ismi Abdur soyadı Rahman Ali Veli olabiliyor -en uzun kombinasyon olarak-, evet olabiliyor. Olabiliyor.

Ayrıca son olarak hakikaten herkesin iki ismi var, Azamat Abdurrahman gibi, soyadı olarak da Ali Veli filan koyun. Muhakkak iki ismi var herkesin, Muhammad Siddique, Iftıkhar Ahmad, Taheer Baloch, Assef Ali, Jamil İshaq, Mahmood Sajjad, Seyful İslam, Tanwir Imran, Ashraf Raja, Syed Hassan gibi...

Mera naam Syed Muhammad Imran Azamat Khan he. Shukriye.

Not: Ayrıca biri bugün bana attığı mailde "Dear Mr. Emery" diye hitap etti. Baktım hemn sözlüğe, kesin bir anlamı vardır diye, "zımpara" demekmiş...

1 yorum:

  1. Ahahah süpermiş. İspanyolların olayı nasıl oluyor peki Jose Barbunyez Domingo Carlos Andres Sebastian d'Anconia şeysi? Bu isimler niçin uzayıp gidiyor yetkililer bir açıklama yapsın :/

    YanıtlaSil